Η περιοχή έχει γεμίσει από τα συντρίμμια του πλοίου, ενώ κάτοικοι αναφέρουν ότι υπάρχει έντονη η οσμή πετρελαίου
Αυτό που όλοι οι κάτοικοι της Αγ. Ρουμέλης φοβόνταν έγινε το πρωί της Κυριακής, με το πλοίο “Απόλλων Κ.” να διαλύεται από τον ισχυρό κυματισμό και τον δυνατό αέρα.
Λίγες ώρες αργότερα, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, Δημήτρης Βιριράκης, με ανάρτηση σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ζητούσε συγγνώμη για τη δυσάρεστη εξέλιξη, από τους κατοίκους της Αγ. Ρουμέλης.
Ωστόσο, τα πράγματα φαίνεται πως είναι πολύ χειρότερα στην περιοχή, που έχει γεμίσει από τα συντρίμμια του πλοίου, ενώ αναμένεται και σχετική ανακοίνωση για τους κινδύνους που εγκυμονούνται για τη ναυσιπλοΐα.
Παράλληλα, κάτοικοι της περιοχής αναφέρουν ότι υπάρχει έντονη η οσμή πετρελαίου, ενώ βίντεο που παρέλαβε το Parakritika.gr δείχνουν πως φαίνεται να υπάρχει ρύπανση στη θάλασσα.
Ωστόσο, ενώ καταγγέλθηκε πολύ πριν διαλυθεί το σκάφος την Κυριακή, ότι υπάρχει ρύπανση από τα καύσιμά του, το Λιμεναρχείο Χανίων, μετά από αυτοψίες, αποφάνθηκε πως οι καταγγελίες αυτές ήταν… αβάσιμες!!!
Τα βίντεο βεβαίως που δημοσιεύει το Parakritika.gr μάλλον δείχνουν το αντίθετο, δηλαδή ότι στο πλοίο υπήρχαν ακόμη κατάλοιπα καυσίμων και λιπαντικών.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το Λιμεναρχείο Χανίων, με τρία επείγοντα σήματά του, εφιστούσε την προσοχή το τριήμερο που μας πέρασε, ώστε να ληφθούν αυξημένα μέτρα λόγω της θαλασσοταραχής που προκάλεσε η κακοκαιρία.
Πολύ δε περισσότερο, όπως σημειώνεται σε όλα τα σήματα, να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα παρακολούθησης θέσης όλων των παροπλισμένων – εγκαταλελειμμένων – επιβλαβών πλοίων – σκαφών… ένα από αυτά βεβαίως και το “Απόλλων Κ.”.
Όπως αποδείχθηκε, κανένα μέτρο δεν λήφθηκε σε αυτή την περίπτωση, με αποτέλεσμα να διαλυθεί.
Θα πρέπει να προστεθεί επίσης ότι από τις 20 Οκτωβρίου είχαν επισημανθεί όλοι οι κίνδυνοι από την μη απομάκρυνση του πλοίου, όπως και ότι αναδύονταν λιπαντικά στην ακτή.
Η παρεμπόδιση της ναυσιπλοΐας ήταν δεδομένη, αφού η προσέγγιση στον προβλήτα άλλων πλοίων δεν ήταν εφικτή, ενώ τονιζόταν η επικινδυνότητα της όλης κατάστασης, για την οποία, σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πληροφορίες, είχε ενημερωθεί και ο Υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, καθώς και όλη η ηγεσία του Υπουργείου και του Λιμενικού Σώματος!
Από το ρεπορτάζ όμως προκύπτουν και δύο βασικά ερωτήματα για το πως φτάσαμε έως αυτό το σημείο…
- Ηταν ασφαλισμένο πλοίο ή όχι; Κι αν ναι, τι είδους ήταν η ασφάλισή του;
- Είχαν γίνει μετασκευές στο πλοίο και ειδικά στο σημείο απ’ όπου προήλθε η εισροή υδάτων, όταν προσέκρουσε στον προβλήτα;
- Υπήρχαν στα πλαϊνά του όλα τα απαραίτητα μπαλόνια ή ζωνάρια ασφαλείας, που θα το προστάτευαν κατά την πρόσκρουση;
- Γιατί δεν συνέβη κάτι ανάλογο άλλες χρονιές ή γιατί δεν έχει συμβεί ανάλογο περιστατικό με άλλα πλοία στην περιοχή;